2015. szeptember 23., szerda

"Minden ember annyit ér, amennyit másoknak használ"

Fülöpné Nyitrai Vera a 19. Babakiállításon a III. helyen végzett.

Aki még nem ismeri, ismerje meg! Érdemes!
 
Oviskorom óta voltak babáim, amiket szívesen öltöztettem.
Már elég korán elkezdtem a babaruha készítést.
Az első darabok nyilván elég kezdetlegesre sikeredtek, de nagyon jó
elfoglaltság volt.

Anyukám a varrás iránt nem szűnő szenvedélyem miatt választotta nekem
a Kulich Gyula Ruhaipari Szakközépiskolát.
Ez az iskola az én nagykátai iskolámhoz képest óriásinak tűnt, féltem
a budapesti elvárásoktól is, de hamar megszerettem az iskola barátságos,
biztonságos légkörét és nagyon jól éreztem itt magam.
Nagyon sokat kaptam az iskolától:
alapos szakmai felkészítést,
a szakma szeretetét,
és nagyon sok segítséget a diákévek alatt.
Kiváló tanáraim voltak, akiknek nagyon sok köszönettel tartozom.

A suli 4. évében ismerkedtem meg a férjemmel, akivel 33 éve élek házasságban.
31 éves ikreink vannak, boldog családban élünk.
A gyerekek felnőttek, így újra szentelhetek időt a gyerekkori hobbimnak,
ismét elkezdtem babaruhákat varrni.
Jelenleg 20-25 darab,  más-más karakterű, de szép arcú Götz babám van
- mindegyikre más ruha bemutatását tervezem.

Néhány éve szereztem tudomást arról, hogy évente rendeznek Győrben
baba- és mackókiállítást.
Ezeket rendszeresen látogattuk lányommal és unokahúgaimmal.
Két éve neveztem először egy saját készítésű kalocsai népviseletbe öltöztetett
porcelánbabával.
(Gyerekkoromban népi táncoltam és a kedvencem a kalocsai viselet volt.)
A ruha mintáját egy nagyon régi kézimunkaújságban találtam és muszáj
volt elkészíteni!
Nagy öröm volt, hogy részt vehettem a kiállításon, bár akkor nem értem el helyezést.

Most először került Budapestre a Babakiállítás, amire az utolsó pillanatokban
neveztem. Gondoltam, hátha másokat is érdekelnének a babaruháim...
Nagyon sok anyagom van, amiket régóta őrizgetek, belelátva egy-egy
megvalósítható babaruha lehetőségét.
Aktuális kedvem, időm szerint készülnek a ruhák, a magam szórakoztatására.

A tökéletes boldogságot számomra az jelenti, ha rendben mennek a dolgok,
egészség és béke van körülöttem.
Nincsenek nagy vágyaim, ha megvan a mindennapi harmónia, akkor boldogság van.

A legnagyobb félelmem éppen ezért az, ha borul valamelyik ezek közül.
Féltem a szeretteimet, és nagyon megviselne, ha valami baj érné valamelyiküket.

Szeretem az igazi, jó kapcsolatokat.
A nyíltságot, az őszinteséget nagyra becsülöm.

Nem szeretem az erőszakot, az érdekbarátságot.

Ha módom lenne rá, többet foglalkoznék a családommal, több időt töltenék
velük és a barátaimmal is.

Kifejezett példaképeim nincsenek, de sokakra felnézek önzetlenségükért,
odaadásukért, figyelmességükért, nyíltságukért, bátorságukért...

Nem szoktam hazudni.
Az őszinteség híve vagyok.
Szeretem megbeszélni a vitás kérdéseket és helyretenni a dolgokat,
lehetőség szerint mindenki megelégedésére.

Mikor voltam a legboldogabb?
Azt hiszem, egész gyerekkoromban: megvoltak a szüleim.
Anyukám sajnos már nem él, a hiányát minden nap érzékelem.

Úgy általában boldog vagyok.
Normális, szerető család vesz körül és ez mindennél fontosabb!

Mindenevő vagyok, ha a stílus és a mondanivaló megfog.
M.C. Beaton skót írónő eddig megjelent összes krimijét olvastam - jelenleg ő a kedvencem.
Nagyon szeretem az útleírásokat.
Szívesen ajánlom Victoria Hislop A sziget című könyvét.
Egy Kréta melletti pici szigetre telepített leprások történeteit írja le.
Jártam ott turistaként. Lenyűgözött a helyszín, a történet és nagyon tetszett
a könyv is.
Nemrég került a kezembe két, remek humorral megírt, nagyon szórakoztató
könyv egy skandináv szerzőtől, Jonas Jonassontól:
A százéves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt
és Az analfabéta, aki tudott számolni.

A zeneszerzők közül Zorán, Presser, Dés László,
a festők közül Munkácsy és Paál László a kedvenceim.

Szeretek másoknak segíteni, nyugodtan ténykedni.
Egy gyerekkori emlékkönyvemben szerepel egy idézet egy régi, kedves
tanítónénimtől:
"Minden ember annyit ér, amennyit másoknak használ."
Igyekszem ennek szellemében élni és dolgozni.


Fülöpné Nyitrai Vera

Nagykátán született, 1961. szeptember 10-én.
A Kulich Gyula Ruhaipari Szakközépiskola elvégzése után
a BME-n,
a Veszprémi Egyetemen szerzett diplomát.
A Jelky András Iparművészeti Szakközépiskola tanára.

A 19. Babakiállítás III. helyezettje.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése